onsdag 19 november 2014

En grå och fuktig November


Ser man ut genom fönstret så ser man samma sak varje dag. Grått och otrevligt är det där ute. Det bästa är att ta på sig gummistövlar och en regnjacka. Sen kan det vara rätt så uppfriskande att komma fram för dörren. Fast ärligt sagt längtar jag efter snö och minusgrader. Men det hjälper inte. Då är det bättre att ta det som det är.




Inomhus har man glädje av sina krukplantor ...




...och att tända ljus. Den där lilla kransen gjorde jag till mitt födelsedagskalas. Det är något jag verkligen älskar, att pyssla med blommor. Önskade att jag kunde göra det varje dag. Mitt filt är färdig arbetat, redo för att värma någon när den sitter vid datorn med ett o isolerat golv under fötterna. 






Snart är det dags att pynta inför julen och då blir det ännu mysigare inomhus. Fast än så länge glädjer vi oss med de här gammaldags ljusstakarna som även dem är vackra i sig själva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar