onsdag 26 mars 2014

Att pyssla med blommor och naturmaterial

Jag älskar att pyssla med blommor, blomstertillbehör och allt vad naturen har att erbjuda. Egentligen skulle jag vilja bli Florist. Men tyvärr blev det inte så. Sedan i fjol har jag nu mitt eget lilla arbetsrum. Den ligger ännu i vintervila så att säga. Men snart, när det blir varmare, kommer det i bruk. Fast idag gick jag faktiskt ut i snövädret och grävde ut de enda små vårblommor som finns i min trädgården på den här tiden och gjorde en första lilla vårbukett. Blommorna är nu nästan över för året. Nu hoppas jag att tulpaner och pärlhyacinter snart kommer ut.



                                                          Detaljer i mitt arbetsrum




















Första bukett med vårblommor från trädgården































När en bekannt frågade mig om jag kunde tillverka blomsterbuketter till en begravning  så tackade jag gärna ja. Om du alltså behöver en individuell bukett till ett särskilt tillfälle eller bara till din egen lycka så hör bara av dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar