lördag 8 mars 2014

Livets viktiga frågor - del 2

Rosa rosor. Ja, rosa rosor, de gillade hon! Min mamma. Köpte hon gardintyg, presentpapper, en duk eller porslin t ex så var det oftast med rosa rosor på. Ville jag köpa någonting till henne, ja då var det inte så svårt för det finns mycket grejer med fina rosor på. Och nu? Nej, nu tittar jag bara på de och önskar jag kunde köpa de till henne - för nu finns hon inte längre på den här jorden. Idag var hennes födelsedag och samtidigt var det precis ett halvt år sedan hon dog. Ett väldigt kort lidande var det. 2 1/2 veckor efter diagnosen - full med cancer- dog hon. På ett sätt var vi tacksama för att hon inte fick lida längre. Men på ett annat sätt måste man som anhöriga också klara av det. Men vi vet, hon har det mycket bättre nu. Det är vår största tröst att vi vet att hon är i himmlen för hon trodde på Jesus och att han levar. Han levar i himmlen där hon är med honom nu och vi, som också tror på honom ska träffa henne där igen! Hur stort är inte det? När jag köpte den fina rosen till mig själv denna vecka så kom dessa tankar till mig. Rosen är vacker och jag har glädje av den. Men den kan inte trösta mig och kan inte heller ger mig kraft och frid över allt som jag upplevde i samband med mammas sjukdom och död. Jag får min kraft genom min relation med Jesus och det skulle jag önska er alla.                        
Så blev det fortsättningen av "livets viktiga frågor" här på bloggen idag. Det hade jag ja lovat och det låg mi på hjärtat. 
Nu önskar jag er en trevlig helg med meningsfulla tankar om "livets viktiga frågor".         Susanne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar