fredag 28 februari 2014

Livets viktiga frågor

Hej, alla ni det ute som har kommit till min blog!

För en liten stund sedan , när jag höll på att städa mitt badrum så funderade jag över mina inlägg här på bloggen. Nej, tänkte jag det blir nog inte sa mycket inredning utan jag ska mera skriva om saker och ting som är viktig för att leva och överleva speciell här på landsbygden  och som vi håller på med här på gården.Visst, jag gillar att ha och samla på vackra prylar. Jag älskar att titta in i fina inrednings butiker och läsa alla härliga inrednings-bloggar. Ja, det stämmer - är det permanent grått ute eller går man genom tuffa tider så kan det förgylla ens vardag att köpa sig något fint att titta på. Men... Djupt inom oss vet vi väl alla att det inte verkligen är tillfredsställande på lång sikt. Mycket viktigare är det ju att har mat på bordet som bör vara hälsosamt och att man kan köpa det som är livsnödvändig. Fast sedan är det någonting som kanske inte alla fundera på så ofta. Tänk när t.ex. någon blir drabbad av en livshotande sjukdom eller en av våra nära och kära har dött. Alla möjliga tunga livssituationer måste man ju kunna hantera på något sett. En vacker blomma kan absolut upplyser vår vardag. Men den hjälper dig inte att kunna klara av livet. Då gäller det att har någonting att håller sig fast vid som verkligen kan ger glädje och har bestånd även om omständigheter ser annorlunda ut. Med om det ska jag skriva en annan gång.

En fin dag önskar jag er.

Hälsningar       Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar