lördag 25 oktober 2014

Den mörka årstiden

Den mörka årstiden bär med sig myskvällar med handarbete på knäna. I alla fall för min del och jag verkligen njuter av det. Vi har inga problem alls med korta och mörka dagar utan tycker det är skönt att komma till en lugnare takt och varva ner en viss period om året. Nu är den tiden då vi har utrymme att också sitta på soffan och läsa en bra bok. 

Och sen älskar jag att tända levande ljus. Det brukar jag göra varje kväll men också när vi äter frukost och kvällsmat tillsammans och då sitter vi och prater och har gemenskap kring matbordet. Det är då familjen samlas och jag tycker det är en jätte viktig del i familjelivet. Detta saknas för mycket idag.
 Familjen är den minsta cellen men den viktigaste. Här läggs grunden för barnens utveckling och det är här de ska känna sig trygga och älskade. 

Den mörka årstiden ger speciellt mycket tillfällen att umgås med varandra och det borde vi alla ta vara på. Dator och TV´n spelar en alldeles för stor roll idag och jag vill bara uppmuntra alla att sätta nya prioriteter och investera i människor, familjeliv och relationer. Speciellt barnen behöver det för att klarar av det tuffa miljön som man möter i samhället. De längtar efter det och de kommer att bli tacksamma för det de har fått av er. 

Här skriver en mamma och en farmor som också ser kritiskt på sig själv. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar