torsdag 17 juli 2014

En promenad genom byn och en vacker trädgard

I morse tog jag två av mina barnbarn med mig i den nya syskonvagnen och tog en promenad i den vackra naturen som vi bor i. Det skulle komma mycket besök och mamman till barnen var glad att kunna göra  alla förberedelser utan en bebis och en tvååring. Vid sådana tillfällen passar jag oftast på att kika in hos någon granne. Här kan man beskåda en väldigt vacker och välskött trädgård vilket jag alltid tycker är roligt. Jag hade kameran med mig och tog några bilder.

Husets vackra glasveranda.



Vy mot gästhuset som de också hyr ut till sommargäster.



Trädgården är avgränsad med ett så vackert kastanjestaket mellan huset och den nybyggda garagebyggnaden. 



Rabatt bredvid garaget.



En sittplats inramad av en buxbomhäck.
 



Floxen och den vilda klockblomman matchar så fint ihop. Den blev min nya favoritfärg.

Nu är vi på väg hem på byvägen och även där passerar man väldigt fina ställen som ni kan se här nedan.





En liten sväng och några ord med äldste grannen. 



Passerar detta vackra ställe och sedan är vi snart hemma igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar